tisdag 27 mars 2018

Första motgången (91,7)

Som rubriken antyder gick vikten upp 0,4 sen igår.

Men det är inte det som är motgången. Ibland går det upp lite. Vatten i kroppen, hur sent man åt, var på dygnet tyngden på kalori-intaget låg.

Men den här uppgången är en motgång. Varför det?

Problem:
Jo, för att igår kväll kl 23 låg jag bra till i kalorierna. Då slog jag på ett avsnitt, tog med datorn och gick till köket. Där gjorde jag en kopp te. Inget problem alls. MEN, till teet åt jag 5,5 chokladkex, 4 riskakor med smör och 2 kokta ägg med kaviar.

Analys:
Att dricka en kopp te var inte triggern. Det har jag gjort massor av gånger utan att äta nått. Men att ta med datorn till köket. Då satt jag på armslängds avstånd från maten. Det blev för lätt att sträcka sig efter något.

Slutsats:
Aldrig mer serietittande i köket. Det låter kanske futtigt, men det är såna saker som måste filas bort om det här ska lyckas.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar