lördag 24 mars 2018

Grundkoncept (91,7)

OK, då var det dags att lägga upp planen. Hur ska jag går från 93 till 83? 

Först och främst måste jag erkänna att det inte längre är den fina runda siffran 10 som ska kapas. I morse vägde jag in på 91,7. Ner 1,3kg redan. Lång väg kvar, men alltid kul med en bra start.

Som jag ser det är mitt program bestående av två huvuddelar och en mindre del. 

Huvuddel 1: Mat
Såklart det allra viktigaste. Spelar ingen roll hur mycket man tränar eller något annat. Stoppar man i sig mer kalorier än man bränner så går man upp i vikt. Jag behöver alltså ligga på ett kaloriunderskott. Till den delen tänker jag använda Lifesum-appen.

Huvuddel 2: Träning
Men för att det har inte ska ta en evighet så behöver träningen läggas till. Istället för fokus på tunga vikter så blir det fokus på många repetitioner. Crosstrainer och cykel kommer användas flitigt.

Extra: Alkohol
Vad jag identifierat som ett stort problemområde är öl. Det har varit stort fokus på Untappd och uppbyggnad av ölkällaren. Fortfarande ett intresse och något jag tycker är gott, men nu ska mängden minskas ner. När det är något event (bortbjudna, vi har gäster eller är på något event).

Idag var jag på gymmet vid hemmet. Det blev 130 kcal löpning, 10x10 marklyft på 70kg, 10x10 S2OH och avslutade med 390 kcal cykel.

Helgens öl intogs i samband med en fantasydraft och var en American Sour Ale från Capt Lawrence. God utan att verkligen lyfta. 


Nästa inlägg blir det lite om förutsättningar som jag har

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar